Podul peste Dunăre de la Brăila nu va putea fi folosit după finalizarea lucrărilor, dacă starea drumurilor de legătură nu va fi îmbunătățită, consideră senatorul AUR Andrei Hangan, care a sesizat Ministerului Transporturilor această problemă. Acest decalaj există deoarece lucrările la căile de acces au început cu mare întârziere, de-abia anul trecut.
Senatorul Andrei Hangan a mai sesizat acest aspect și fostului ministru al Transporturilor, Dan Vîlceanu, care a dat asigurări la acel moment că termenele de finalizare vor fi coroborate, astfel încât podul să poată fi dat în trafic la finalul anului 2022.
„Fostul ministru ne asigurase că va fi în dialog permanent cu reprezentanții autorităților, deoarece finalizarea proiectului este prioritară. Totuși, realitatea din teren arată altceva, și anume că singurul drum cu șanse de finalizare anul acesta este cel de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin”, a punctat Andrei Hangan în sesizarea adresată ministrului Sorin Grindeanu.
În acest context, senatorul AUR Andrei Hangan solicită ministrului Transporturilor să răspundă la următoarele întrebări:
– Care este perspectiva Ministerului Transporturilor și Infrastructurii cu privire la riscul ca drumurile de acces aferente podului peste Dunăre de la Brăila să nu fie finalizate anul acesta?
– În ce măsură contribuiți, în calitate de ministru al Transporturilor și Infrastructurii la finalizarea construcției drumurilor de acces simultan cu construcția podului, astfel încât să se evite scenariul în care podul să devină „muzeu”?
– Care sunt estimările reale pe care le aveți privind termenul de finalizare a drumurilor de acces?
– Care este stadiul actual al construcției drumurilor de acces?