ȘTIRI

AUR: Portul Constanța trebuie să fie o prioritate pentru guvernații noștri de la PSD, PNL și UDMR

România are o șansă unică de a crește capacitatea de tranzit de mărfuri ieftine prin portul Constanța, implicit de a crește nivelul de trai al românilor: „Canalul Istanbul” sau o alternativă la canalul Bosfor, afirmă Partidul AUR.

Canalul Istanbul este un proiect de 15 miliarde de dolari început în 2021 de către Turcia și are ca termen de finalizare anul 2026. Acesta are ca scop dublarea capacității de mărfuri care în acest moment tranzitează canalul Bosfor – singura legătură între Marea Neagră și Marea Mediterană.

Cu toții știm că mărfurile industriale produse în China, Japonia și țările adiacente parcurc traseul: Oceanului Indian apoi prin Marea Roșie și Canalul Suez acestea pătrund în Marea Mediterană care mai apoi urmează un ocoliș de 3000 de mile nautice prin strâmtoarea Gibraltar, Oceanul Atlantic iar destinația finală este portul Rotterdam din Olanda. O mare parte din bogăția acestei țări mici provine din comerțul cu mărfuri.

România are posibilitatea ca cele 3000 de mile marine cât sunt de la Suez până la Rotterdam să le înjumătățească dacă măcar o parte din mărfuri ar pătrunde prin Dardanele și Bosfor către Constanța.

Construcția acestul canal secundar al Istanbulului ar dubla capacitatea de tranzit creat prin Bosfor la acest moment.

România mai are și beneficiul moștenit de la comuniști: Canalul Dunăre-Marea Neagră, fluviu care are legătură cu jumătate din Europa prin fluviile Rin și Mein. Practic, noi românii avem posibilitatea să înflorim și să creștem veniturile cetățenilor doar prin creșterea comerțului și a tranzitului de mărfuri pe apă. România ar avea salarii mai mari decît o au polonezii, cehii sau ungurii.

Un alt beneficiu important este și acest conflict din Ucraina care practic blochează porturi importante în Marea Neagră: Odessa și Sevastopol. Vedem cum ne „plângem” că avem tranzit prea mare de mărfuri de cereale ucrainene prin Constanța dar nu facem nimic.

Practic cei care se scuză că nu pot să mărească capacitatea Portului Constanța afirmă că acest tranzit de cereale este unul temporar, dar la cum se comportă UE și NATO, se pare că există o înțelegere secretă între SUA, UE și Rusia ca acest conflict să dăinuie și să nu se stingă, motivele sunt evidente: prețurile la energie, gaze și petrol să rămână ridicate pentru a scădea veniturile populației din Europa.

În concluzie, Portul Constanța trebuie să fie o prioritate pentru guvernații noștri cleptomani de la PSD, PNL și UDMR. Trebuie investit masiv în mărirea capacității de procesare a mărfurilor atât pentru cerealele din Ucraina cât și pentru viitoarele mărfuri ce vor tranzita Marea Neagră ca urmare a finalizării acestui mare proiect: Canalul Istanbul. În caz contrar vor câștiga acest surplus de tranzit Ucraina prin Odessa sau Rusia prin Sevastopol.

La următoarele alegeri puneți ștampila pe AUR, partid care dorește binele poporului. Nu mai votați partidele care au distrus țara în ultimii 32 de ani.

Horia Dumitrescu

Horia Dumitrescu este un ziarist talentat și dedicat, cu o experiență vastă în domeniul jurnalismului, el este recunoscut pentru abilitatea sa de a analiza în profunzime subiectele și de a oferi o perspectivă echilibrată și informativă.