Ads 6 Google account (silviu.tanase.timpul@gmail.com) Privacy Terms 1 / 2 Alert Remember to publish your GDPR message using a Google-certified CMP to continue showing AdSense ads on your site in the EEA and the UK. If you don't publish it by January 16, 2024, we'll publish one for you. Code generator Ad created, now place the code Copy and paste the ad unit code in between the tags of your pages Place this code where you want an ad to appear. Do this for each individual ad unit, on every page. It usually takes a few minutes for ads to appear on the page but occasionally it can take up to an hour. See our code implementation guide for more details.
ȘTIRI

Suntem varză și la înghețată. Importăm la greu din Vest, cu 68% în creștere față de acum 5 ani

Producţia de îngheţată a României, unde activează branduri precum Betty Ice, Alpin sau Top Gel, s-a situat în 2021 la 33,7 milioane de litri cu o valoare de 73 de milioane de euro, conform datelor Eurostat.

Producţia a fost în ultimii ani în scădere, astfel că faţă de 2017 cantitatea de îngheţată realizată de fabricile locale s-a redus cu 30%, în timp ce valoarea s-a diminuat cu 7%, potrivit analizei ZF preluate de mediafax. Ca producţie, România se află sub ţările din vest precum Franţa, Spania, Italia, dar chiar şi sub Polonia care produce de aproape nouă ori mai mult decât unităţile româneşti.

Pe de altă parte, importurile României au fost pe o pantă ascendentă şi au ajuns în 2021 la aproape 70 de milioane de euro, ceea ce înseamnă o creştere cu 68% faţă de acum cinci ani.

În volum, România a importat aproape 30 de milioane de kilograme de îngheţată, conform calculelor ZF.

Lupta pe piaţa îngheţatei se dă între jucătorii internaţionali precum Unilever şi Nestle, între producătorii români – companii medii în domeniu –, între retailerii care au cam un sfert din vânzări cu mărcile lor private şi între micile gelaterii, un segment în plin avânt, dar încă greu de contorizat în vânzări. Unilever este, conform datelor ZF, liderul pieţei.