
Autostrăzi lipsă? Drumuri pline de gropi? Nu contează. Guvernul Bolojan are o singură grijă: cum să scoată mai mulți bani din buzunarul șoferilor. Din 1 septembrie, rovinieta se scumpește considerabil, iar amenzile pentru neplata taxei se dublează, ajungând până la 1.000 de lei.
Creșterea era programată pentru 1 ianuarie 2026, dar, cum bugetul e pe butuci, guvernul a decis s-o aplice mai repede. Practic, lipsa de competență în gestionarea banului public se plătește tot din banii oamenilor care oricum circulă pe o rețea rutieră precară.
Noile tarife vor ajunge la nivelul celor din Bulgaria. Diferența? Bulgaria are autostrăzi, România are promisiuni.
Chiar CNAIR recunoaște că, nici cu această scumpire, nu se va rezolva mare lucru: „Tot ce încasăm noi într-un an acoperă doar 20% din nevoile reale. Cu banii în plus, poate ajungem la 25% din necesar. O gură de oxigen, dar nu bani pentru investiții majore”, spune purtătorul de cuvânt Alin Șerbănescu.
Asociația Pro Infrastructura avertizează: „Dacă nu îți crești de ani de zile rovinieta, nu te poți aștepta să încasezi mai mulți bani… Dar dacă tot o crești, statul trebuie să arate măcar transparență și responsabilitate.” – Ionuț Ciurea.
În realitate, această „gură de oxigen” nu este pentru infrastructură, ci pentru un stat obez, incapabil să prioritizeze investițiile și dependent de birurile puse pe cetățeni. În loc să livreze drumuri, guvernul livrează facturi mai mari și amenințări cu amenzi.
Adevărul e simplu: românii vor plăti mai mult ca să circule pe aceleași drumuri proaste. Singurul lucru care merge cu viteză în România sub guvernarea Bolojan este creșterea taxelor.