Lanțul german de supermarketuri Edeka a refuzat să vândă Coca-Cola după ce producătorul a anunțat o creștere a prețului băuturii de la 1 septembrie, arăta sâmbătă, într-un articol ziarul german Bild .
Potrivit ziarului, lanțul de retail a aflat în iulie despre planurile The Coca-Cola Company de a crește costul tuturor produselor sale, dar nu a fost de acord cu această evoluție a situației și a avertizat că Coca-Cola ar putea fi scoasă de pe rafturile magazinele sale. „Mâncarea nu ar trebui să devină un produs de lux”, a declarat Markus Moz, CEO-ul Edeka, citat de Bild.
Asociația comercială din Berlin – Brandenburg a remarcat că o astfel de creștere a prețurilor de către producători și furnizori nu este un caz izolat. „Mulți producători au crescut recent prețurile sub pretextul inflației în scopul profitului”, a declarat reprezentantul organizației Nils Busch-Petersen.
Concurentul Edeka, lanțul Rewe, a mai declarat că nu intenționează să suporte creșteri de preț pentru toate produsele și chiar este gata să ia în calcul eventualele pierderi.
Anterior, Oficiul Federal de Statistică al Germaniei a raportat că în august prețurile de consum din Germania au crescut cu 7,9% față de aceeași perioadă a anului trecut.
În iulie, inflația în Germania a ajuns la 7,5%, în iunie – 7,6%. În luna mai, acesta s-a ridicat la un record de 7,9%, depășind cifra maximă pentru a treia oară consecutiv. Ultima dată când inflația a fost atât de mare a fost în iarna 1973-1974, când prețurile petrolului au crescut ca urmare a crizei petrolului.